Kololodí po Jadranu
Chorvatsko - loď Silva - trasa Pátá
8.6. - 17.6.2018
Na co se můžete těšit?
Trup naší lodi bude smáčen nejen mořskou, ale i brakickou vodou dlouhého, nálevkovitého ústí divotvorné krasové řeky Krky. Během pestré mořsko-říční plavby mezi střední a severní Dalmácií poznáme východ ostrova Brač, ostrov Šolta i půvabné menší ostrovy Šibenického archipelágu; jedinečná – živá i historická města jako Trogir, Vodice, Tribunj a Murter i do sebe schoulené kamenné vísky. Proměnlivost přírody na ostrovech i na pevnině vám vezme dech.
Na Páté cestě nás čekají jak typické ostrovní kolovýlety, tak průjezd syrovou a řídce osídlenou, přesto však půvabnou pevninskou oblastí. Můžete si vybrat ze silničních i bikových variant výjezdů kolem vodopádů a peřejí řeky Krky, rozeklanými údolími jejích přítoků i nad jezery řekou tvořenými. Pátá cesta nabízí pro jízdu na kole čas delší než cesta Západní, avšak trošku kratší než tři ostatní plavební cesty. | 4 celé kolodny + 1 půlden + 2 vyjížďky (2-3 h) + možnost jízdy po vylodění.
Zažít můžete i takovou podívanou s delfíny, jakou zažili naši klienti.
Pro koho je kololoď?
Pro rekreační i sportovní cyklisty, pro rychlé i pomalejší, pro bikery i silničáře. Volíte z cyklotras různých povrchů, profilů i vzdáleností. Rozhodujete se vždy podle nálady, svého cyklistického zaměření i na základě informací, které vám poskytneme.
Výhody a nevýhody Kololodě?
- KOLOLOĎ spojuje přednosti organizované cesty s výhodami svobodného, nezávislého putování. Program není stádový, respektuje vaši individualitu – minimálně omezuje účastníky. Povinná je jen účast na společném jídle a dodržení stanoveného času odplutí k dalšímu kotvišti. Větší část dne máte opravdové „osobní volno“, ovšem se zázemím v podobě lodi jako plovoucí základny. Je jen na vás, jak naložíte s podrobnými informacemi, které vám v různých podobách poskytneme.
- KOLOLOĎ je flexibilní – umožňuje účast rekreačních i sportovních, rychlejších i pomalejších cyklistů (s možností zvolení alternativní trasy, zkrácené trasy nebo jen jedné části hlavní trasy), eventuelně i absolutních necyklistů.
- Odpadá nutnost každodenního balení a přesunování zavazadel (jinak pro putovní zájezdy typická). Na kolo si berete jen to nejnutnější na cestu, ostatní necháte jednoduše ve své kajutě.
- Jídlo podávané u snídaně a večeře vám sice může stačit skoro na celý den, pokud ovšem nechcete ochutnávat místní speciality ve vnitrozemí ostrovů – to je často velmi zajímavé! Lodní stevard podává většinou typická dalmatská jídla připravená profesionálním lodním kuchařem. Při snídani si můžete namazat chléb na cestu.
- Krádeže a kriminalita vůbec jsou na ostrovech tak řídkým jevem, že brzy získáte pocit skoro absolutního bezpečí. Je příjemné nemuset se bát o nezamčené kolo nebo o odložený fotoaparát, když od nich na chvilku odejdete.
- Kololoď láká lidi podobného naturelu; atmosféra tak svědčí navázání nových přátelských vztahů (chcete-li).
Nevýhody
- Kololoď není vhodná pro ty, kteří požadují pohodlí za každých okolností (malé prostory kajut, většinou s palandami). Na lodi je nutno více respektovat soukromí druhých a naopak se vzdát většího dílu soukromí, než jsme zvyklí třeba v hotelu. Nutná je (větší než malá) dávka vaší empatie a tolerance.
- Kololoď není vhodná pro osoby citlivější na občasné rušivé zvuky později večer nebo nad ránem. Na našich veřejných plavbách sice platí noční klid, zvuky zvenčí anebo spojené s technikou a obsluhou lodi však vždy úplně eliminovat nelze.
- Kololoď předpokládá schopnost orientace v mapě i v terénu.
- Na ostrovech zpravidla nejsou cykloservisy ani prodejny náhradních dílů. S technickou asistencí v rámci zájezdu nelze počítat. (především pro naše sólo ženy máme domluvené s Prima doprovodem (Pepa K. technickou výpomoc v případě výměny duše apod. )
- Kololoď není vhodná pro ty, kteří vyžadují jízdu po rovině. Rovinatých úseků je málo.
Program
1. den/PÁ: Odjezd z Prahy odpoledne – Wien/Linz – Graz –
2. den/SO: – Maribor – Zagreb, příjezd do přístavu Primošten dopoledne. Nalodění, seznámení s lodí, posádkou a pravidly plavby. Odpoledne odplutí do města Šibenik.
3. den/NE: Šibenik – ústí řeky Krky (scénická plavba) - Skradin. Možnost prohlídky národního parku s vodopády nebo na kole okruh.
4. den/PO: Skradin – Vodice – Murter (ostrov Murter). Na kole vnitrozemím.
5. den/ÚT: Odpočinkový den s možností kratší vyjížďky/procházky po ostrovech Prvić a Zlarin.
6. den/ST: Rogoznica – Trogir. Na kole vnitrozemím. Eventuálně projížďka/procházka po ostrově Čiovo.
7. den/ČT: Trogir – Stomorska (ostrov Šolta). Na kole okruh po ostrově Šolta.
8. den/PÁ: Ráno odplutí do Milny (ostrov Brač). Milna – Sumartin. Na kole přes ostrov.
9. den/SO: Ráno odplutí do Makarske. Po snídani vylodění. Volno k procházce, (event. na kole projížďce), koupání a prohlídce. Odpoledne/večer odjezd.
10. den/NE: Návrat do Prahy.
Ubytování
Přišla na svět v roce 1914. Je 21 m dlouhá, 6,5 m široká, vyšší ze dvou stěžňů má 17,5 m. Má dvě paluby a podpalubí s kajutami (2lůžkové i 3lůžkové). Salon, sprchy a WC jsou na hlavní palubě. Loď je vybavena pro pobyt 26ti osob. Posádku tvoří kapitán, kuchař, plavčík-strojník a plavčík-stevard. Typ lodi – trabakul – je charakteristický pro Jadran už na tisíc let.
Silva je unikát s kouzlem osobnosti – plovoucí a plně funkční historický exponát, jediná dochovaná loď svého druhu na Jadranu. Kapitán Ante převzal před 3 lety kormidlo od svého pastrýce Ivana, který Silvu vedl přes 30 let. Silva nese jméno podle dcery majitele lodi z poloviny minulého století.
Stravování - zesílená polopenze
- Snídaně tak má dva chody – kontinentální základ (kousek másla, džemík nebo medík, sýrek nebo paštika, případně vejce na tvrdo) a druhý chod bohatý na energii (např. hustá polévka, těstovinový salát, vaječná omeleta, džuveč, párky apod.), případně může být místo druhého chodu bohatší výběr salámů a zeleniny. Dále je k dispozici müsli a mléko, občas jogurt. Během snídaně si můžete namazat chléb na cestu.
- K večeři je polévka nebo předkrm, salát, hlavní jídlo (zpravidla masité nebo rybí) a zákrm nebo ovoce.
Ke snídani i k večeři je k dispozici chléb v neomezeném množství, zpravidla tradiční bílý, čerstvý, křupavý.
Cena zahrnuje
- 7x ubytování na lodi Silva
- 7x kololodní polopenzi
- autobusovou dopravu osob, zavazadel a kol (v případě elektrokola 1000Kč příplatek)
- mapu pro jízdu na kole
- Služby průvodce Geotour + Prima doprovod
- přístavní poplatky, turistické poplatky, zákonné pojištění CK proti úpadku
- DPH
Kategorie
Co je Kololoď?
- Kololoď je jedinečná kombinace cyklistiky a plavby. Loď je vám nejen dopravním prostředkem, ale i základnou a útočištěm. Na lodi plujete a spíte, jíte, pijete, žijete.
Ubytování: 2-3lůžková kajuta