Kololoď a vše o ní

loď Jerolim na moři Zde naleznete vyčerpávající informace k zájezdu na kololoď, který už do naší prima nabídky zařazujeme čtvrtým rokem !

Pro koho je kololoď?

Pro rekreační i sportovní cyklisty, pro rychlé i pomalejší, pro bikery i silničáře. Volíte z cyklotras různých povrchů, profilů i vzdáleností. Rozhodujete se vždy podle nálady, svého cyklistického zaměření i na základě informací, které vám poskytneme.

24 hodin KOLOLODI: příklad typického dne

  • Vydatná snídaně na lodi v 8 hodin.
  • Průvodce GEOTOURu podá nad mapou podrobné informace o hlavní doporučené trase
    i alternativách (zkrácení a prodloužení, pro MTB, pro rekreační jezdce, pro rychlé silničáře apod.). Celodenní vzdálenost je ca 40 – 70 km, převýšení ca 700 – 1800 m.
  • Vylodění kol. Po skupinkách nebo jednotlivě odjezd. Kdo je unaven, nemá chuť, na kole nejezdí apod., může zůstat na lodi, která ostrov obepluje, případně zakotví na pěkném místě ke koupání nebo k prohlídce a navečer se s cyklisty setká. Loď mívá i mezipřistání během dne, které umožní zkrácení trasy = nalodění znaveným anebo vylodění těm, kteří chtějí jet na kole jen část.
  • Jízda na kole po ostrově dle vlastní volby, nejčastěji po dobrém asfaltu s malým provozem aut,
    ve zvlněném až kopcovitém, místy hornatém terénu. Pro MTB hodnotné terénní varianty (makadamy, kozí stezky). V úsecích cesty podél moře je možnost vykoupání.
  • Uložení kol na horní palubu.
  • Večeře na lodi, zpravidla v 19 hodin.
  • Nocleh v kajutách. Během noci je loď vždy pevně vázána, nejčastěji u mola ve středu sympatického přístavního městečka. Výjimečně (0-1× za týden) se může na noc kotvit v přírodě, v klidné uzavřené zátoce.
  • Ráno před snídaní vyplutí k dalšímu ostrovu, plavba ca 1-3 hodiny.

Odněkud někam anebo okruhem

Profil tras je zvlněný až kopcovitý, místy hornatý. Náročnost (povrch, profil, vzdálenost) je zpravidla možno ovlivnit vlastním výběrem.

15

Loď během dne zpravidla pluje mezi přístavy X (start) a Z (cíl), někdy je možnost nalodění nebo vylodění v mezilehlém přístavu Y pro rekreační jezdce (r) nebo pro ty, které v danou chvíli více láká pohoda na palubě; ti tak pojedou jen část hlavní doporučené trasy.

Kololoď je vhodná např. i pro páry s velkým výkonnostním rozdílem anebo z nichž na kole jezdí jen jeden (nazývejme ho cyklistou – c, případně sportovním cyklistou – s). Druhý (říkejme mu necyklista – n) může zůstat na lodi přes den – loď může zakotvit v opuštěné zátoce ke koupání nebo v příjemném městečku k jeho prohlídce. Navečer se cyklista s necyklistou setkají v přístavu Z. Než cyklista přijede, může necyklista na procházku (event. projížďku) v okolí přístavu Z, protože loď do Z dopluje obvykle dřív než cyklisté c a s, kteří jedou celodenní delší trasu. 

 

16

Někdy loď zůstává celý den v jednom přístavu A. Na kole pak lze jet různě voleným okruhem.

Jižní cesta

Plavba plná protikladů: ostrovy malé, i když protkané stopami tisícileté přítomnosti kulturních lidí, na druhé straně velký Dubrovník – dost možná nejzachovalejší historické přístavní město světa. Kontrast dvou větších chorvatských ostrovů – nejméně a nejvíce osídleného: zelený Mljet a pestrá Korčula. Mohutný Pelješac je sice poloostrovem, svojí izolací však působí spíš jako velký ostrov. Triumfální finále nám vytvoří grandiózní hradba nejvyššího pobřežního pohoří ve Středozemí.

kolo 5 celých dnů + 1 den odpočinkový (s možností 1-2 vyjížděk) + možnost po vylodění. Denní cyklotrasy nabízejí velký výběr vzdáleností, povrchů i profilů. V závěru této cesty můžeme dosáhnout nejvyššího bodu jadranského pobřeží. Celková ujetá vzdálenost a převýšení mohou být srovnatelné s cestou Střední a Jubilejní.

1. den/PÁ: Odjezd z Prahy* odpoledne – Wien/Linz – Graz –
2. den/SO: – Maribor – Zagreb, příjezd do Bašky Vody dopoledne. Nalodění, seznámení s lodí, posádkou a pravidly plavby. Odpoledne odplutí do Sućurje (ostrov Hvar).
3. den/NE: Ráno odplutí do Lovište (poloostrov Pelješac). Lovište – Orebić – Trstenik, loď pluje okolo západní části Pelješce. kolo
4. den/PO: Trstenik – Ston – Slano, loď pluje podél východní části Pelješce. kolo Před večeří odplutí do Šipanské Luky (ostrov Šipan).
5. den/ÚT: Kratší procházka (kolo projížďka) po ostrově Šipan. Odplutí na ostrov Lopud (pouze klasické plavby). Po poledni odplutí do Dubrovníku. Možnost prohlídky města (ev. kolo scénické vyjížďky).
6. den/ST: Ráno odplutí do Prožury (ostrov Mljet). Prožura – Pomena, loď pluje podél Mljetu. kolo
7. den/ČT: Ráno odplutí do Korčuly (ostrov Korčula), loď zůstává na místě. kolo okruh.
8. den/PÁ: Ráno odplutí do Podgory. kolo vrcholová prémie v pohoří Biokovo – Sv. Ilija (897 m n.m.) nebo Sv. Jure (1762 m n.m) – anebo pobřežní cesta. Možnost pěšího výletu podél pobřeží. Loď pluje Podgora – Baška Voda.
9. den/SO: Po snídani vylodění. Volno k procházce, (event. kolo projížďce), koupání a prohlídce. Odpoledne/večer odjezd.
10. den/NE: Návrat do Prahy.

* Po dohodě možnost odjezdu i z dalších míst (Brno a Mikulov nebo Jihlava a Znojmo, České Budějovice a Tábor nebo Písek).

 

 

Další články v této rubrice

 
Co nám prospívá na těle i na duši aneb turistika pro nezadané !

Co nám prospívá na těle i na duši aneb turistika pro nezadané !

07.08.2013 Pozitivní účinky pohybu máme možnost sledovat na sobě, ale i na stovkách účastníků každým rokem . Je hodně jednotlivců, kteří mají rádi turistiku, ale sami většinou nikam nevyrazí. Je to pochopitelné. Přečíst celý článek »

   
 
Jak bylo...na silvestru pod Melechovem v roce 2016
 
Jak bylo...na Kypru v roce 2016
 
Jak bylo...v Adršpachu v roce 2016
 
Jak bylo...v Rakousku v roce 2016
 
Jak bylo...na Šumavě v roce 2016
 
Jak bylo...na Kololodi v roce 2016
 
Jak bylo...na výletě Proti proudu Vrchlice v roce 2016
 
Jak bylo...v Třeboni v roce 2016
 
Jak bylo...o Velikonocích v roce 2016
 
Jak bylo... v Krušných horách x Krkonoších
 
 

Jak bylo ...

Více fotografií z akcí

 

ckprimaparta@seznam.cz+420 602 688 620